четверг, 4 марта 2021 г.

5 сакавіка спаўняецца 125 год з дня нараджэння Кандрата Крапівы

Я ў мастацкім агародзе
Толькі марная трава.
А якая? Смех, дый годзе:
Я — пякучка-крапіва.
Я расту вось тут пад плотам
І не так даўно ўзышла,
А ўжо многім абармотам
Рукі-ногі папякла. 
Хто палез за агуркамі,
Хай той носіць пухіры —
Мяне голымі рукамі
Асцярожна, брат, бяры.
Хто сустрэўся быў са мною,
Дакрануўся раз ці два,
Дык той ведае ўжо, хто я:
Я — пякучка-крапіва.
К. Крапіва "Крапіва"

Кандрат Крапіва - першы народны пісьменнік Беларусі, якога называюць беларускім Эзопам ці Крыловым. Гэта выдатны творца сатыры, які напісаў вялікую колькасць баек, фельетонаў, вершаў і п'ес. Творы К.Крапівы вызначаюцца яркімі вострымі канфліктамі і маляўнічымі характарамі герояў. Пакуль  на свеце існуюць пыхліўцы, махляры, зайздроснікі, падхалімы, хабарнікі і прайдзісветы, жанры сатыры будуць надзённымі і запатрабаванымі. 

Музей Кандрата Крапівы ў ДУА "Уздзенская сярэдняя школа №2 імя К. Крапівы"

Інтэрактыўная віктарына "Байкі Кандрата Крапівы. Узгадаем разам". Аўтар-складальнік: В.А. Горыслава, загадчык бібліятэкі ДУА "Сярэдняя школа № 11 г. Мінска"

Інтэрактыўная віктарына "Кандрат Крапіва — мастак сатырычнага слова". Аўтар-складальнік: Д.М. Кончыц, загадчык бібліятэкі ДУА "Сярэдняя школа № 141 г. Мінска"

Плакат "Да 125-годдзя Кандрата Крапівы". Аўтар-складальнік: Н.В. Шашкевіч, загадчык бібліятэкі ДУА "Гімназія № 21 г. Мінска"

Старонка, прысвечаная творчасці К.Крапівы, на сайце школьнай бібліятэкі. Аўтар-складальнік: Т.А. Пасуднеўская, загадчык ДУА "Сярэдняя школа № 1 г. Мінска"

Старонка ў блозе "Библиоизюминки" "К юбилею мастера сатиры! Кондрат Крапива". Аўтар-складальнік: С.Ф.Шпакава, загадчык ДУА "Сярэдняя школа № 197 г. Мінска"


Комментариев нет:

Отправить комментарий